18:23 Cоціально-педагогічна робота з дітьми з обмеженими можливостями в умовах реабілітації | |
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З ДІТЬМИ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ В УМОВАХ РЕАБІЛІТАЦІЇ 11 лютого 2020 року у відділенні надання соціальних та реабілітаційних послуг для дітей з інвалідністю відбулося засідання педагогічної ради, яка була присвячена проблемі трудового виховання дітей з обмеженими можливостями. Під час педагогічної ради завідувач відділення Марина Гамова проаналізували стан роботи з трудового виховання дітей, саме створенню умов для організації різних форм організації праці дітей в умовах відділення. Трудовому вихованню дітей у відділенні надання соціальних та реабілітаційних послуг Територіального центру соціального обслуговування Святошинського району м. Києва приділяється особлива увага. На час приходу дітей до нашого закладу більшість дітей, як правило, безпорадні в самообслуговуванні, а також у виконанні простих трудових доручень. У більшості випадків це наслідок фізичного стану дитини, а також недосконалої організації виховання дітей у сім’ї. Разом з цим досвід показав, що дітям, які мають обмежені можливості, цілком доступне і посильне самообслуговування, прості види ручної праці, господарсько-побутової (прибирання ігрового куточка, догляд за рослинами, різні форми доручень). Так як і звичайні діти, вони здатні брати посильну участь у суспільно-корисній праці дорослих. При особливій організації праця дітей з інвалідністю може набувати достатньо розвинутих форм, здійснюючи корекційний вплив на розвиток їх особистості. Основним завданням трудового виховання є розвиток особистих трудових умінь дітей, збагачення уявлень про навколишнє середовище в процесі праці; виховання потреби і готовності працювати в колективі; В процесі праці розвиваються і розумові процеси (розвиток сприймання, уявлень, мислення, оволодіння різними знаряддями праці, набуття вмінь планувати та передбачати результати праці); формуються моральні соціальні норми (виховання колективізму; взаємодопомоги, готовності працювати, вміння доводити почату працю до кінця, формування позитивного ставлення до праці дорослих). Під час активної праці у дітей розвивається координації рухів рук, дрібної моторики, зорової та рухової координації. Не менш важливе значення трудової діяльності для розвитку мовлення дитини (розширення та збагачення словника, розвиток мовленнєвого спілкування). У відділенні заняття з трудового виховання проводяться в таких напрямках: праця з самообслуговування, господарсько-побутова праця, праця в природі, ручна (художня) праця. Не менш важливим питанням, яке постало перед педагогами відділення – це створення умов для формування позитивного сприйняття дитиною з інвалідністю навколишнього середовища, навчання навикам соціальної та комунікативної поведінки. Але задля досягнення успіхів в соціалізації дитини, формуванні соціально-комунікативної поведінки має бути система та спільні погляди у вихованні із родинами. Радощі праці стають зрозумілими й бажаними для людини за умови, що з праці починається пізнання світу. Наприкінці педагогічної ради вихователь групи «Бджілка» Валентина Михайлівна Скуратовська провела з педагогам майстер клас з виготовлення саше (мішечка) із сухих трав, як ароматизатор та оберіг. Педагоги ознайомилися з властивостями трав, їх магічним та лікарським значенням.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |